top of page
-
OpeningstijdenDe praktijk is geopend tussen 9.00 en 16.30u Spreekuur volgens afspraak Tussen 8.00 en 9.00u en tussen 16.30 en 17.00u zijn wij uitsluitend telefonisch bereikbaar voor dringende vragen die niet kunnen wachten.
-
Spoedgevallen- In geval van een levensbedreigende situatie bel direct 112 - Bij andere spoedeisende klachten (zoals acute pijn, benauwdheid of verwondingen) belt u de praktijk (tel) 071 2206012 en kiest u optie 1. - buiten openingstijden: Huisartsenpost de Limes Rijnsburgerweg 4 b, Voorhout telefoonnummer 0252-240212
-
Een afspraak makenU kunt via www.mijngezondheid.net (link) of de app MedGemak (link) eenvoudig zelf uw (bel)afspraak inplannen. Wilt u ons liever bellen voor het maken van een afspraak kijk dan naar de telefonische bereikbaarheid. Ons nummer: 071-2206012 Huisbezoeken Lukt het u niet om naar de praktijk te komen en heeft u wel een dokter nodig dan kunt u een verzoek voor een huisbezoek doen, dit kan alleen telefonisch of via de e-mail worden aangevraagd. (Let op: als het voor dezelfde dag nodig is kan dit uitsluitend tussen 9.00 en 11.00u worden aangevraagd.)
-
Inschrijven nieuwe patiëntenInschrijfformulier Klik hier om u bij ons in te schrijven Zodra u het inschrijfformulier heeft verstuurd ontvangt u binnen 2 weken een bevestiging van inschrijving in de praktijk. Wilt u uw huidige huisarts laten weten dat u zich bij ons hebt ingeschreven? Dan kunnen wij uw dossier opvragen. Let op: elke inschrijving op de website wordt bevestigd met een geautomatiseerde e-mail. Hierna controleert de assistente uw adres. De inschrijving kan alleen definitief worden gemaakt als u woont binnen ons werkgebied.
-
Telefonische bereikbaarheidVanaf 9.00 tot 16.30u zijn wij telefonisch bereikbaar (met uitzondering van pauze en overleg momenten) Pauze: 11.00u tot 11.30 12.30 tot 13.30u Vóór 9.00u en ná 16.30 zijn wij uitsluitend bereikbaar voor dringende vragen die niet kunnen wachten tot 9.00u of de volgende dag. (Wij kunnen dan geen afspraken plannen.) Bij een levensbedreigende situatie of twijfel hierover wacht nooit en druk op de 1 of bel 112
-
Foto’s sturenWanneer u foto’s wilt sturen, van bijvoorbeeld een huidplekje, dan kan dat ook via Medgemak of MGN. Stuur dan graag minimaal twee (scherpe) foto’s; één overzichtsfoto (zodat wij de omgeving goed kunnen zien) en één ingezoomde foto met een centimeter of liniaal ernaast (zo kunnen wij zien hoe groot het plekje is.) Ook willen we graag een aantal dingen weten: - Hoe lang bestaan de plekjes. - Heeft u jeuk of pijn? - Bent u bekend met hooikoorts, astma of eczeem? - Neemt het toe, in grootte en/ of aantal? - Rookt u? - Heeft u zelf een idee over de oorzaak? Let op: (onrustige) donkere moedervlekken kunnen wij niet via een foto beoordelen, hiervoor dient u een afspraak te maken op het spreekuur.
-
E-mailWij zijn bereikbaar via e-mail. Dit is echter alleen voor administratieve vragen of bijvoorbeeld een terugbelverzoek tenzij wij anders overlegd hebben. (Een medisch inhoudelijke vraag kunt u eenvoudig digitaal stellen via Medgemak of MGN.) Met uitzondering van terugbelverzoeken beantwoorden wij e-mails op werkdagen binnen 48 uur. info@praktijkdeduinen.nl
-
OnlineAls het geen spoed heeft én u inschat dat lichamelijk onderzoek niet nodig is kunt u uw vraag rechtstreeks aan de huisarts stellen via een e-consult in de app Medgemak of via de website www.mijngezondheid.net. Via dezelfde app en website kunt u gemakkelijk en wanneer het u uitkomt een (bel)afspraak bij ons inplannen. Lukt het toch niet om via de app of website op korte termijn een afspraak te plannen mail of bel ons; dan zorgen wij altijd dat u alsnog snel terecht kan! Kijk ter voorbereiding van uw (e-)consult op https://www.thuisarts.nl/bezoek-aan-huisarts/ik-ga-naar-huisarts-wat-kan-ik-van-tevoren-doen-en-verwachten Zo kunt u ervoor zorgen dat wij alle informatie hebben om uw vraag goed te beantwoorden. Samen zorgen we zo voor betere en passende zorg!
-
Zelf regelen met goede websitesHet blijkt dat veel patiënten zelf al onderzoek doen op het internet voordat ze bij de huisarts komen, hartstikke goed! In veel van de gevallen bent u al een heel eind voordat u een afspraak maakt bij ons. Of vindt u dat u kunt wachten tot uw lichaam de kwaal heeft opgelost. Ook zijn er steeds meer middelen bij de drogist en apotheek verkrijgbaar zonder recept. Hou er rekening mee dat het niet altijd makkelijk is om de juiste informatie te vinden. Informatie op internet en sociale media kan u ook (onnodig) bezorgd maken. Hieronder daarom enkele betrouwbare websites die u gerust kunt raadplegen: Alle informatie over veelvoorkomende aandoeningen met een handige zoekfunctie. Deze website biedt ook andere websites aan aan de hand van de klacht. www.thuisarts.nl Wat medische taal, maar veel goede plaatjes van bijna alle huidaandoeningen. www.huidarts.com Alle goed onderzochte informatie over voeding (ook handig: je kunt er een eetdagboek bijhouden en zo in kaart brengen wat je binnenkrijgt). www.voedingscentrum.nl Centrum jeugd en gezin: voor alle vragen/zorgen over gedrag en ontwikkeling van kinderen 0-18jaar. Ook voor psychische hulp. www.cjgnoordwijk.nl www.cjgkatwijk.nl Informatie over alle medicatie. www.apotheek.nl Bijwerkingen melden van medicatie. www.lareb.nl Een website over psychische klachten maar ook over preventie. Je kunt er leuke challenges doen die je mentaal fit houden. www.wijzijnmind.nl www.voorieder1.nl Je kunt contact met “Voorieder1” opnemen, bijvoorbeeld als je vragen of zorgen hebt over je financiën, woonsituatie of relatie. Of als je niet lekker in je vel zit of als je je eenzaam voelt. En bij sprake van overlast, huiselijk geweld of bij psychische problemen. En ook als je vragen hebt over het gedrag van je kind. Maar wij zijn er ook voor de kinderen zelf. Voor ieder 1 is er voor iedereen. Als je er zelf niet uitkomt, neem dan contact met ze op of kom langs.
-
Tips of adviezenWij zijn een startende praktijk dus er is veel ruimte voor het afstemmen van onze dienstverlening. Wij stellen het op prijs als u tips, adviezen of klachten met ons deelt! Uiteraard horen wij het ook graag als er dingen zijn die u juist goed vindt en die we vooral zo moeten laten. Dit kan via info@praktijkdeduinen.nl
-
KlachtenWe doen ons best om goede zorg te leveren. Mocht dit toch niet naar tevredenheid zijn, willen wij u vragen dit met de betreffende huisarts te bespreken. Maak bij voorkeur hiervoor een (dubbele) afspraak op het spreekuur. Als u het moeilijk vindt om het ons persoonlijk te vertellen dan kan het ook schriftelijk of via een e-mail: info@praktijkdeduinen.nl Wij zullen nadien contact met u opnemen om het er samen over te hebben. Mochten we er niet uitkomen of wilt u op een andere manier een klacht over ons indienen dan kan dit door de klacht te bespreken met een onpartijdige klachtenfunctionaris van de SKGE (Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg). Deze zal samen met u zoeken naar een passende oplossing en kan bemiddelen tussen partijen. U kunt hen bereiken via: https://www.skge.nl/klachtenprocedure
-
ReisadviesGaat u op reis? Neem contact op met www.vaccinatiepunt.nl waar wij mee samenwerken. Wie op reis gaat naar de (sub)tropen wil zo goed mogelijk beschermd zijn tegen ziekten die daar voorkomen. Bij ieder advies worden uw reisbestemming, de duur en omstandigheden van de reis en uw persoonlijke gezondheidstoestand betrokken. Vaccinaties en antimalaria-middelen geven niet altijd volledige bescherming en hebben soms bijwerkingen of hebben invloed op bij u bestaande ziekten of gevoeligheden of interacties met uw medicatie. Daarom moeten per reis en per persoon de voor- en nadelen van de verschillende maatregelen tegen elkaar afgewogen worden. Omstandigheden in de wereld veranderen snel. Malaria is daar een goed voorbeeld van. Het risico op malaria kan veranderen door toenemende resistentie van de malariaparasiet en door de uitvoering van muggenbestrijdingsprogramma’s, dit kan invloed hebben op het advies aan de reiziger. Voor het maken van een afspraak bij het Vaccinatiepunt kunt dagelijks bellen naar 0900-8222462 of de website bezoeken: www.vaccinatiepunt.nl. Veel verzekeraars vergoeden een reisconsult, vaccinaties en/of malariaprofylaxe geheel of gedeeltelijk. Raadpleeg daarvoor uw polis of bel uw verzekeraar. NB: Dit betreft een extra service via onze praktijk. Reizigersvaccinaties vallen níet onder de basisverzekering en/of het takenpakket van de huisarts. Huisartsenpraktijk De Duinen faciliteert slechts de service van het zetten van de vaccinaties na het consult bij vaccinatiepunt.nl.
bottom of page