top of page
  • Openingstijden
    Geopend op werkdagen van 8.00-17.00u Spreekuur volgens afspraak . * Hou er rekening mee dat wij soms binnen deze tijden even niet aanwezig zijn. Wij zijn echter altijd dichtbij. Bel ons in dat geval of plaats een terugbelverzoek.
  • Spoedgevallen
    - In geval van een levensbedreigende situatie bel direct 112 - Bij andere spoedeisende klachten (zoals acute pijn, benauwdheid of verwondingen) belt u de praktijk (tel) en kiest u optie 1. - In de avond- en nachturen en in het weekend kunt u contact opnemen met: Huisartsenpost de Limes Rijnsburgerweg 4 b, Voorhout telefoonnummer 0252-240212
  • Inschrijven nieuwe patiënten
    Zodra u het inschrijfformulier heeft verstuurd ontvangt u binnen 2 weken een bevestiging van inschrijving in de praktijk. Wilt u uw huidige huisarts laten weten dat u zich bij ons hebt ingeschreven? Dan kunnen wij uw dossier opvragen. Inschrijfformulier Klik hier om u bij ons in te schrijven
  • Een afspraak maken
    U kunt via mijngezondheid.net of de app MedGemak eenvoudig zelf uw (bel)afspraak inplannen. Mocht dit niet lukken kunt u ons bellen voor een afspraak. Ook kunt u ons mailen voor een terugbelverzoek.
  • Telefonische bereikbaarheid
    U kunt al veel online regelen maar u mag ons natuurlijk altijd bellen! Zoals u weet, zijn wij een startende praktijk en hebben wij (nog) geen personeel. In de meeste gevallen zal dus een van de huisartsen de telefoon beantwoorden. Dat is wel zo fijn, want als het mogelijk is kunnen wij u direct helpen. Zijn wij bezig met een consult of visite dan vragen wij u een terugbelverzoek in te spreken. Een terugbelverzoek kan ook via de e-mail. Een van ons belt u dan binnen een dag terug. Makkelijker nog is zelf een telefonische afspraak in te plannen zodat de huisarts u belt op een tijdstip dat het u schikt. Bij een (levens)bedreigende situatie: wacht nooit en druk op 1 of bel zo nodig 112.
  • Foto’s sturen
    Wanneer u foto’s wilt sturen, van bijvoorbeeld een huidplekje, dan kan dat ook via Medgemak of MGN. Stuur dan graag minimaal twee (scherpe) foto’s; één overzichtsfoto (zodat wij de omgeving goed kunnen zien) en één ingezoomde foto met een centimeter of liniaal ernaast (zo kunnen wij zien hoe groot het plekje is.) Ook willen we graag een aantal dingen weten: - Hoe lang bestaan de plekjes. - Heeft u jeuk of pijn? - Bent u bekend met hooikoorts, astma of eczeem? - Neemt het toe, in grootte en/ of aantal? - Rookt u? - Heeft u zelf een idee over de oorzaak? Let op: (onrustige) donkere moedervlekken kunnen wij niet via een foto beoordelen, hiervoor dient u een afspraak te maken op het spreekuur.
  • E-mail
    Wij zijn bereikbaar via e-mail. Dit is echter alleen voor administratieve vragen of bijvoorbeeld een terugbelverzoek tenzij wij anders overlegd hebben. (Een medisch inhoudelijke vraag kunt u eenvoudig digitaal stellen via Medgemak of MGN.) Met uitzondering van terugbelverzoeken beantwoorden wij e-mails op werkdagen binnen 48 uur. info@praktijkdeduinen.nl
  • Online
    Als het geen spoed heeft én u inschat dat lichamelijk onderzoek niet nodig is kunt u uw vraag rechtstreeks aan de huisarts stellen via een e-consult in de app Medgemak of via de website www.mijngezondheid.net. Via dezelfde app en website kunt u gemakkelijk en wanneer het u uitkomt een (bel)afspraak of huisbezoek bij ons inplannen. Lukt het toch niet om via de app of website op korte termijn een afspraak te plannen mail of bel ons; dan zorgen wij altijd dat u alsnog snel terecht kan! Kijk ter voorbereiding van uw (e-)consult op https://www.thuisarts.nl/bezoek-aan-huisarts/ik-ga-naar-huisarts-wat-kan-ik-van-tevoren-doen-en-verwachten Zo kunt u ervoor zorgen dat wij alle informatie hebben om uw vraag goed te beantwoorden. Samen zorgen we zo voor betere en passende zorg!
  • Zelfzorg
    Het blijkt dat veel patiënten zelf al onderzoek doen op het internet voordat ze bij de huisarts komen, hartstikke goed! In veel van de gevallen bent u al een heel eind voordat u een afspraak maakt bij ons. Of vindt u dat u kunt wachten tot uw lichaam de kwaal heeft opgelost. Ook zijn er steeds meer middelen bij de drogist en apotheek verkrijgbaar zonder recept. Hou er rekening mee dat het niet altijd makkelijk is om de juiste informatie te vinden. Informatie op internet en sociale media kan u ook (onnodig) bezorgd maken. Hieronder daarom enkele betrouwbare websites die u gerust kunt raadplegen: Alle informatie over veelvoorkomende aandoeningen met een handige zoekfunctie. Deze website biedt ook andere websites aan aan de hand van de klacht. www.thuisarts.nl Wat medische taal, maar veel goede plaatjes van bijna alle huidaandoeningen. www.huidarts.com Alle goed onderzochte informatie over voeding (ook handig: je kunt er een eetdagboek bijhouden en zo in kaart brengen wat je binnenkrijgt). www.voedingscentrum.nl Centrum jeugd en gezin: voor alle vragen/zorgen over gedrag en ontwikkeling van kinderen 0-18jaar. Ook voor psychische hulp. www.cjgnoordwijk.nl www.cjgkatwijk.nl Informatie over alle medicatie. www.apotheek.nl Bijwerkingen melden van medicatie. www.lareb.nl Een website over psychische klachten maar ook over preventie. Je kunt er leuke challenges doen die je mentaal fit houden. www.wijzijnmind.nl
  • Tips of adviezen
    Wij zijn een startende praktijk dus er is veel ruimte voor het afstemmen van onze dienstverlening. Wij stellen het op prijs als u tips, adviezen of klachten met ons deelt! Uiteraard horen wij het ook graag als er dingen zijn die u juist goed vindt en die we vooral zo moeten laten. Dit kan via info@praktijkdeduinen.nl
  • Klachten
    We doen ons best om goede zorg te leveren. Mocht dit toch niet naar tevredenheid zijn, willen wij u vragen dit met de betreffende huisarts te bespreken. Maak bij voorkeur hiervoor een (dubbele) afspraak op het spreekuur. Als u het moeilijk vindt om het ons persoonlijk te vertellen dan kan het ook schriftelijk of via een e-mail: info@praktijkdeduinen.nl Wij zullen nadien contact met u opnemen om het er samen over te hebben. Mochten we er niet uitkomen of wilt u op een andere manier een klacht over ons indienen dan kan dit door de klacht te bespreken met een onpartijdige klachtenfunctionaris van de SKGE (Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg). Deze zal samen met u zoeken naar een passende oplossing en kan bemiddelen tussen partijen. U kunt hen bereiken via: https://www.skge.nl/klachtenprocedure
bottom of page